نارسیس رایانه

شکست سگ های شیکاگو : نقد و بررسی بازی WATCH DOGS

یوبی سافت برای معرفی بازی WATCH DOGS نمایشی خیره کننده از گیم پلی بازی در E3 2012 به نمایش گذاشت. شرکت یوبی سافت ۶ ماه عرضه بازی را از زمانی که قرار بود منتشر کند به تعویق انداخت و این باعث شد طرفداران سرسخت ایمانشان به IP جدید یوبی سافت کمی متزلزل شود. پس از آن سیل تریلر های متفاوت از این بازی شروع شد و هر هفته شاهد تریلر جدیدی از این بازی بودیم. در نهایت ، بازی در زمانی بین نسل قبل و بعد عرضه شد و به همراه خود شک و تردید به وجود آورد (( مثل قهرمان بودن یا ضد قهرمان بودن شخصیت اصلی بازی )) . WD آنچه را که طرفداران انتظار داشتند برآورده ساخت ولی در زمینه کیفیت انتظارها برآورده نگردید.

WD داستان سوءاستفاده یک هکر حرفه ای به نام AIDEN PEARCE را دنبال میکند ، کسی که خودش را مسئول مرگ عزیزانش میداند و تلاش میکند بهای آن را پرداخت کند. داستان ، پیچ و تاب های مختلفی از اکتشافهایی در روسای بالای شرکت BLUME را دنبال میکند که توسط AIDEN در حال واکاوی است. شرکت Ct’OS سیستم مدیریت شهر شیکاگو در این شهر برقرار شده است و از طریق تکنولوژی در دست AIDEN باعث شده او بتواند به راحتی در شیکاگو رفت و آمد کند.

415518

اولین موضوعی که لازم میدانم به آن بپردازم بحث گرافیک بازی است. در واقع گرافیک بازی خیلی کمتر از گرافیک خیره کننده تریلر های به نمایش درآمده بود (( البته من با توجه به نسخه PC که بازی کردم بازی را نقد میکنم)). این بازی خیانتی به نسل بعد بازی ها بود و باعث شد انتظارهای گیمرها از گرافیک نسل بعد پایین بیاید. بعضی اوقات یک بازی بزرگ به نظر میرسد ، تکسچرهای خیلی عالی ، NPC های فراوان ، اتومبیل های واقع گرایانه و اشیائی که در سرعت بالا تغییر میکنند که همه این موارد را در بازی GTA V به خوبی هر چه تمام تر شاهد بودیم در حالی که GTA V روی سخت افزارهای نسل قبل اجرا شد. با این حال WD یک دنیای OPEN-WORLD فراهم کرده که تعامل در آن زیاد است و همچنین تعداد کمتری LOAD در زمان آغاز بازی دارد.

watch_dogs_screenshot_gameplay_37_by_legan666-d6fdzno

مانند خیلی از بازی های OPEN-WORLD دیگر ، در WD هم نیمی از بازی در وسایل نقلیه مانند (( اتومبیل ها ، قایق ها ، موتور سیکلت ها و …)) میگذرد . کنترل وسایل نقلیه بسیار ضعیف تر از آن چیزی بود که من انتظار داشتم و یادآور اولین GTA سه بعدی بود و به نوبه ی خود به بازی های مدرن امروزی رو دست زد. بسیاری از اشیا و وسایل در این بازی وزن و فیزیک متمایزی نسبت به نمونه واقعی خود در جهان واقعی دارند به طور مثال نرده های محافظ خانه ها در برخورد با اتومبیل ها مثل یک تکه کاغذ خرد شده و فرو میریزند ، تیر برق ها با کوچکترین ضربه خاموش شده و روی زمین سقوط میکنند و یا اتومبیل شما با کوچکترین تماس ازمسیر خود منحرف میشود. نابود کردن ایستگاههای اتوبوس و کافه ها بدون از دست دادن سرعت ، لحظاتی هالیوودی در بازی به وجود آورده اند. تعقیب دشمنان و به دام انداختن آن ها به وسیله چراغ های راهنما و یا ایجاد ترافیک بسیار لذت بخش میباشد ولی پس از مدتی به کاری تکراری و خسته کننده تبدیل میشود.

WATCH_DOGS™_20140522183242

تکنولوژی سلاح شما است ، شما با بالا بردن تنوع هک کردن میتوانید دشمنان را راحت تر نابود کنید. به وسیله ارسال سیگنال هایی به پست های نگهبانی فعال ، لوله های بخار زیر زمینی و چراغ های راهنمایی میتوان باعث از کار افتادن اتومبیل ها شد ، خود بازی بهترین زمان برای فعال کردن آن ها را به شما اطلاع خواهد داد. آن ها به خوبی کار میکنند ولی اساسا محدود هستند و شما برای پیدا کردن آن ها محدود به مناطق مشخصی هستید. شما برای دستیابی به بلوک هایی که در سطح کوچه ها قرار دارد مجبور به بالابردن قابلیت های هک هستید. به جای از بین بردن دشمنان به طور مستقیم در درگیری های خیابانی میتوانید ماشین خود را در گوشه از خیابان پارک کرده و با خاموش کردن ماشین از دید دشمن مخفی شوید و تا زمانی که از تعقیب شما دست بردارند داخل ماشین بمانید.

Takedown

از سوی دیگر بخش تعقیب و گریز خیلی مهیج دنبال میشود و از نکات مثبت بازی به شمار می آید. هک کردن وسایل داخل محیط مبارزه را برای شما آسان میکند و به کمک دوربین های موجود در محیط ، اطراف را خوب شناسایی کنید ، موقعیت دشمنان را مشخص کنید و تله ها را به موقع فعال کنید. سیستم شلیک تمام عیار بازی لحظات نابی را به وجود آورده اند ، البته روش مبارزات در WD بر پایه مخفی کاری بنا شده است و خیلی عالی طراحی شده اند (( به نظر من شرکت UBISOFT تبهر خاصی در طراحی سیستم مخفی کاری دارد )). قدرت دشمنان شما مشخص میکند که چه وقت و چگونه باید به آن ها حمله کرد ، شما باید قبل از خبردار شدن بقیه با شلیکی در سر به زندگی آن ها خاتمه دهید.

شاید هنوز هم بگویید سیستم گیمپلی WD مشکل این بازی هست ، ولی به نظر من شرکت UBISOFT با طراحی خوب کاری کرده که گیمر در سناریو قرار گرفته و خود این تجربه را بدست آورد. پایان بیشتر مرحله ها با تعقیب و گریز طولانی یک ماشین تمام میشود و هر چقدر هم مراقب باشید نیروهای پشتیبانی برای دشمنان خواهد آمد. علاوه بر آن سازندگان توجه نمیکردند که آخر مرحله ها خسته کننده هستند ، چیزی که اکثر مجله ها به آن اعتراض داشتند وجود دشمنان زره پوش بود که با بهترین گلوله ها هم از پای در نمی آمدند. درکل ماموریت های اصلی سرگرم کننده هستند و توانسته محیط های مختلف را با انواع گیمپلی تلفیق کند.

WATCH_DOGS™_20140525033059

متاسفانه داستان بازی WD با روند بازی تطابق ندارد ، علت آن ضعف استودیو UBISOFT در پیشبرد داستان میباشد. بعضی از شخصیت ها مثل Lucky Quinn و Jordi Chin نسبتا جذاب بودند ولی شخصیت هایی مانند آنتونی وید () IRAQ )) و CELARA به علت ظاهر عجیب و غریب جدی گرفتنشان سخت بود. AIDEN تلفیقی از دو حالت می باشد ، یه گرگ تنهای بی رحم که مثل یه کماندو عمل میکند ، یه مرد خوانواده دوست که در کنار خواهرش و بچه خواهرش زندگی عادی خود ادامه میدهد. در نهایت ایدن همان مکس پین است که وابستگی به شعر های قشنگ ندارد.

Watch_Dogs_Control_Gameplay_5

در پایان نقد باید به این اشاره کرد که داستان اصلی بازی بر موضوع انتقام طراحی شده است و در آخر مراحل کشش و جاذبه ای میان کاراکتر و گیمر ایجاد خواهد شد . درنهایت اگرچه هسته مرکزی یک بازی OPEN-WORLD گیمپلی میباشد ولی این بازی نتوانسته بود گیمپلی عالی را پیاده سازی کند. بازی WD سیستمی جدید به بازی های سوم شخص اضافه کرد و آن هم قابلیت هک کردن بالا بود. یوبی سافت یک مشت محکم در دستانش نگه داشته و من فکر میکنم در آینده عنوان های بیشتری از WATCH DOGS خواهیم دید.

امتیاز نهایی : ۸.۵ / ۱۰
ایده : ۹/۱۰
یه جهان باز با تکنولوژی های فراوان که راه های مختلفی پیش روی گیمرها قرار میدهد
گرافیک : ۸/۱۰
گرافیک نهایی با آن چیزی که در تریلرها مشاهده شد فرق داشت ولی باز هم گرافیک خوب بود
صدا : ۹/۱۰
صدای NPC ها زیاد جالب نبود ولی موسیقی متن بازی که در طول مراحل شنیده میشد فوق العاده کار شده بود.
گیم پلی : ۸ /۱۰
کنترل وسایل نقلیه خوب کار نشده بود ، ولی مکانیزم راه رفتن و نبرد ها هیجان انگیز بود

Watch-Dogs-Desktop-Wallpaper

اشتراک گذاری در FaceBook اشتراک گذاری در Twitter google +
  1. علیرضا شریف گفت:

    من خودم بازی را با گرافیک gt770 بازی کردم و با کیفیت ultra اجرا کردم
    به علاوه با ps4 هم این بازی رو تجربه کردم
    پس نمیخواد به من بگین رو گرافیک بالا بازی کنم خودم بلدم
    به غیر باگ های بیشمار بازی ، فیزیک داغون آبجکت ها را همه واضح میدیدن
    فقط هم من نیستم ، شما برو اول نقد های سایت gameinformer و ign و gamespot رو بخونید میبینید همشون به گرافیک بازی ایراد گرفتند
    پس لطفا بحث فن بازی pc رو کنار بذارید و منطقی برخورد کنید
    اینم قسمتی از نقد gameinformer :

    The first thing players will notice about Watch Dogs are its visuals, which are indeed less impressive than the (literally) explosive announcement demo. Ubisoft only provided PS4 and Xbox One versions of the game for our review, but the graphics betray Watch Dogs’ cross-gen status, and players should adjust their expectations accordingly.

  2. آبتین ماکنالی گفت:

    کاربر حسام ۲۰۶۰ لطفا ادب را رعایت کنید در غیر این صورت برخورد خواهدشد.
    نقد هر نویسنده صرفا نظر شخصی نویسنده است.

  3. فرید گفت:

    سلام.واقعا بازی مضخرفی بود,نمیدونم چطور به خودشون اجازه دادن این بازیو با gta مقایسه کنن.یوبی سافت با تبلیغات و تریلرهای جذاب این بازیو به خورد افراد داد اما زود گندش دراومد

  4. David Zheng Zhi گفت:

    هنو بازی نیمده بود توو یکی از تریلراش که دیدم گفتم کنترل وسایل نقلیش خیلی کمتر از جی تی ایه حتی از GTA IV چون من هنو وی رو بازی نکردم واچ داگم همینجو ولی تابلو بود
    این مسله ام توو یه بازی جهان باز خیلی مهمه
    حالا گرافیکشو نمیدونم توو تریلراش که چیزی ملوم نبود

  5. vahid گفت:

    من توی یک سایت خوندم که یوبی سافت قصد ساختن نسخه های دیگر بازی WD را ندارد ولی اگر نظرش عوض شود ایدن در ان حضور ندارد

  6. محمد.ض گفت:

    بازی به نوبه یه خودش خیلی خوب بود ولی در مغابل GTA V واقعا هیچ شانسی نداره